Friday, May 27, 2011

Lakar lakaran

Lakar lakaran
dalam kesibukan hari inie....
bersolat Jumaat di Adelaide Mosque
sesudah solat bersua beberapa kenalan.. lantas
menyusuri kaki 5 Sturt Street...
terdapat historical building dihingar- bingarkan
penghuni kerdilnya... berkejar2an
namun perhatian tertarik dipenjuru
blok hutan batu itu... sebuah studio
kecil...namun dipenuhi lakar lakaran
heemm... detik hati kecil
aku punya impian seperti penghuninya
rancak menghayun berus... menempiaskan
titis titis warna didada kanvas.... ilham illham dan ilham
khusuyuk tawaduk nampaknya... dia
pedulikan dunia sekelingnya yang hingar bingar
deras rancak dengan lakar lakaran karyanya
aku...
aku....masih lagie bermimpi...
mungkin anakanda... suatu impian
aku galakkan saja.... kerana ruang untuk aku
terhad.... tapi aku tetap impikan dia
satu pameran seni hasil ku.... digaleri...
Figure... mungkin tidak
aku lebih environmental kot
bukan cam Leonardo da Vinci...
tapi cam VanGogh and Monet... huuuhuuh :)
aahhhhh.....lupakan..
aku
aku... akan latih
Humaira...
one day kami ader solo di galeri..
Doakan kami... amin

Lakar lakaran : Papa dan Ibu
lukis sambil cerita
Lakar lakaran : Dinasour
Penutup sesi hari inie....

No comments:

Post a Comment